Hayattaki gayemiz her zaman kendimiz ve sevdiklerimiz için sağlıklı, huzurlu bir yaşam sürebilmek. Hiç şüphesiz bunu çocuklarımıza sağlamak da asıl amacımız haline geliyor bir noktadan sonra. Çocuklarımızın zihinsel gelişim sürecini doğru koordine etmek, onlara hayatı, hayatlarını kendi ellerine alana kadar olabildiğince tecrübe ettirmek bu amaç için en önemli adım belki de.
Birçok yerde “robotik ve kodlama” ismiyle çocuklarımızı teknolojiye hazırlama ve zihinsel gelişimlerine katkıda bulunma amacı ile açılan eğitimleri aslında çok daha farklı bir boyutta ele almak mümkün.
Doğru bir yerden bakıldığında, işin alt yapısına inildiğinde aslında robotik ve kodlama eğitimi çocuklarımıza sadece teknolojiyi öğrenmelerini sağlayan değil, onlara hayata nasıl bakmaları gerektiğini de anlatan, kendi bakış açılarını oluşturmalarını sağlayan altın bir hazine aslında.
Tecrübeli ve eğitimsel bir bakış açısı ile ele alındığında aslında birkaç elektronik parçadan devrelerle robotlar, icatlar oluşturmanın ve sadece kod yazmanın yanında hayatta karşılaşabilecekleri birçok durum için onları hazırlıklı hale getirmenin de bir yöntemi bir nevi.
Okula başlamalarından, iş güç sahibi oldukları zamana kadar geçen sürede onların problem çözme yeteneklerini, karşılaştıkları bir çıkmazda ikinci hatta üçüncü çözüm ihtimallerini düşünme becerilerini ortaya çıkarmak, olası başarısızlıkları henüz bedel ödemeden tecrübe etmelerini sağlamak, bir amaca ulaşmanın birden fazla yolu olduğunu öğretmek, bu amaç doğrultusunda eksik kalan parçaları keşfetmelerini sağlamak, birkaç elektronik devre eşliğinde karşılarına her tür senaryonun çıkabileceğini onlara göstermek aslında hayatlarının sonraki zamanları için de verilebilecek en güzel hediye aslında.
Temeli sağlam atılmış, sadece elektronik devrelerden bir robot yapmaya dayalı olmayan bir eğitim sistemi işte tüm bunları gerçekleştirecek olan. En basit anlamı ile bir şeyi yapma yolu olarak tanımlanabilecek “algoritmayı” çocuklarımıza öğreterek hayatla baş etmelerini sağlayabilmek amaç.
Bunu yaparken de herhangi bir ders programını dikte ettirmek yerine kitap okumaları, makale incelemeleri ile çocuklarımıza hayat örnekleri ve yaşanmışlıklar üzerinden öğretmeyi yöntem seçtik. Seçtik ki genç mühendislerimiz yalnızca bir dersi başarmayı değil, analitik düşünce temelini doğru atarak ömürleri boyunca oluşacak düşünce yapılarını doğru temeller üzerine kursunlar.
İşte Kariyer Mimarı’nın Genç Mühendisler Projesi de buna dayanıyor tam olarak. Çocuklarımıza sadece robot yapmayı değil, analitik düşünce yeteneğini kazandıran, problem çözme yeteneklerini geliştiren, matematiği sadece okulda değil hayatta kullanmayı beceren bireyler yetiştirmek üzere oluşturduğumuz bu özel eğitim programı ile çocuklarımıza yıllar dolusu tecrübeyi kazandırmak, ağacı yaşken eğmek için kolları sıvadık.
KİMLER KATILABİLİR ?
İlkokul 2. 3. ve 4. Sınıf Öğrencileri
Ortaokul Öğrencileri
Lise 1. ve 2. Sınıf Öğrencileri
-
TEMEL ALGORİTMA
Öğrenci Bu Adımda Algoritma Kavramını, Algoritmanın Hayatımızda ki Yerini, Algoritma oluşturmak için gerekli zihinsel süreci ve algoritma tabanlı düşünme Becerilerini Geliştirecektir.
Algoritmaları kullanarak Sadece Kodlama Değil hayatının Her Adımında İş Yapma Becerilerini Geliştirecek ve algoritmanın Hayatına Katacağı Düşünme Disiplinini Edinecektir.
- Algoritma Nedir ?
- Akış Şeması Nedir ?
- Algoritmanın Hayatımızdaki Kullanımı
- Hayatımızdaki Algoritma örnekleri
- Hayatta Kullandığımız Algoritmalar
- Algortimik Düşünme Basamakları
- Metinsel Algoritma Geliştirme
- Algoritmik Düşünme Kullanılarak Sodoku Çözmenin Denenmesi
- Temel Akış Şemaları
- Akış Şemalarını Kullanma
- Akış Şemaları İle Algoritma Geliştirme
- Game Theory (Oyun Teorisi) İle Hayatın Bir Matematiksel Analizinin Gözlemlenmesi
-
TEMEL KODLAMA (PROGRAMLAMA)
Öğrenci Bu Adımda Kodlama ve Çok Boyutlu Düşünme Mantığını, Öğrendiği Algoritmayı Koda Dönüştürmeyi, Kodların Nasıl İşlediğini ve Nasıl Kod Yazılacağının yöntemini zihinsel olarak öğrenecektir. Kodlamanın Sadece Kod yazarak Değil, Bir Düşünme Yöntemi Olarak da Kullanılacağını öğrenecek ve sonuçlarını deneyimleyecektir.
- Kodlama (Programlama) Nedir ?
- Kodlamanın Tarihsel Gelişimi ve Günümüzde Uygulanışı
- Kod Yazma Adımları
- Kodun Çalışma Prensibi
- Veri Tipleri
- Operatörler
- Akış Yönlendirme
- Algoritmaların Kodlara Dönüştürülmesi
- Bağımsız iş Parçacıkları Üretme ve Kullanma
- Kod Okuma Becerisi Geliştirme
- Çok Boyutlıu Düşünme Adımları
-
TEMEL ELEKTRONİK
Öğrenci Bu Adımda Elektrik Ve Elektronik Bilgisini, Çalışma Prensiplerini ve Hayatımızda kullandığımız Araç - Aletlerin Çalışma Mantığını Öğrenecektir. Elektroniğin Hayatın İçinde Ne Kadar Yer Tutuğunu Kavrayacak ve Bu Bakış Açısı İle Dünyayı Daha İyi Anlaması Sağlanacaktır.
- Elektrik Nedir ?
- Elektronik Nedir ?
- Elektrik ve Elektroniğin Tarihsel Gelişimi
- Temel Elektronik Komponentler Nelerdir.
- İletken
- Direnç
- Kondansatör
- Bobin
- Yarı İletkenler
- Diyot
- Güç Kaynağı
- Sensörler
- Buton
- Işık Sesörü
- Hareket Sensörü
- Isı sensörü
- Binary Sayı Sistemi ( ikili Sayı Sistemi )
- Elektronik Devre Kurulumu
- ROBOTİK
Öğrenci Bu Adımda Kendi Robotlarını Yapmayı ve Öğrendiği Algoritma - Kodlama Becerisi İle Robotların Birleştirilmesi, Kodlanması gibi Becerileri Edinecek. Ürettiği Robotları Kodlayacak ve Hareket Ettirebilecek. Sensörler Sayesinde Robotların Tepki Vermesini Sağlayacaktır. Robotik Sadece Robotların bir araya Getirilmesi Değil, Makinaların İşleri Nasıl Yaptığını ve Bu İşlerin Hayatın nasıl Kolaylaştırdığını Anlayacaktır.
- Robotik Nedir ?
- Robotiğin Tarihçesi ?
- Robotların Hayatımızda ki Yeri
- Robotların Çalışma Prensibi
- Robotik Parçaların Tanıtımı
- Temel Robot Tasarımları
- Komponentler Kullanılarak Robotların Oluşturulması
- Robotların Sensörleri İle Birleştirilmesi
- Algoritmalar İle Robotik
- Robotların Programlanaması ve Hareket Ettirilmesi
-
OKUMA, OKUDUĞUNU ANLAMA VE ANALİZ
Bu Bölüm Eğitimin Tamamına Yayılmış Şekilde Her Bölümde Bir Kitap üzerinden Bölümler Halinde Okunacak ve Öğrenci Okuduğu Kitabın Analizini Akış Şeklini, Algoritmik Yapısını Analiz Edecek ve Bu Eğitim Boyunca Tartışma Ortamında fikirlerini ortaya koyacaktır. Analitik ve Algoritmik Düşünme Şeklini Geliştirecektir. Her Bölüm için bir analiz metni yazacaktır ve bu takip edilerek değerlendirilecektir.
Okunacak Kitap: Satranç (Stefan Zweig)