Dünyada gördüğümüz her şey aslında şekillerden oluşur. Dörtgenler, çemberler, çok kenarlar, silindirler, küpler… Hepsi gördüğümüz her şeyin oluşmasında en büyük role sahiptirler. Aslında her şeyin görülebilir atomlarıdır şekiller.
Dünyanın gelmiş geçmiş en büyük tasarımları, binaları, yapıları ve icatları şekillerin farklı kullanımları ile en büyük olmuşlardır. Mimar Sinan’dan Da Vinci’ye aslında en büyük özelikleri kafalarında oluşturdukları şekilleri hayata geçirebilme yetenekleridir.
Böyle bir yetenek doğuştan da gelebilir, matematiksel yöntemler ve tümden gelim sayesinde sonradan da kazandırılabilir. Yöntem ne olursa olsun böyle bir özellik her zaman maddi manevi insanı büyüten ve hayata çok farklı bakmasını sağlayan bir özelliktir.
Eskiden bu tip özelliklerimizin var olup olmadığını görmek ya da işe yarar bir şekilde oluşturabilmek için bir üniversite hatta bir iş gerekiyordu…
Artık öyle değil…
Şekillerin büyülü dünyasını ve engin mantığını çocuklarımıza şimdiden gösterebilmek demek, yarın yaşıtları sınav, meslek, okul derdindeyken çoktan kendi mesleklerini edinmeleri, kendi hayatlarını kurabilmeleri demek aslında.
Kariyer Mimarı Genç Tasarımcılar Eğitim Programı, Kariyer Mimarı’nın 20 seneyi aşkın tecrübesini yeni teknoloji ile birleştirerek çocuklarımıza yönelik yepyeni bir program oluşturdu.
Çocuklarımız önce şekillerin anatomisini öğrenecek, sonra ise kendi şekillerini üretecekler. Ürettikleri şekilleri özel materyallerle gerçeğe dönüştürecek ve sonrasında çizim programları ile geliştirecekler. Farklı varyasyonları deneyip tasarımın iç dünyasına yolculuk yapacaklar.
Dünyaca ünlü programlar 123Design ve Google SketchUp ile hayallerini 3 boyutlu olarak çizecek ve sonrasında 3D yazıcılar ile hayallerini elle tutulur gerçekler haline getirecekler. En sonunda ellerinde tuttukları objeye baktıklarında, kafalarında planladıkları bir şeyin gerçeğe dönüş hikayesini görmüş olacaklar.
Genç Tasarımcılar Eğitim Programı:
Temel Şekiller
Eğitimin ilk safhasında genç tasarımcılarımız özel çizim tahtaları ve cetvellerle temel geometri ve şekil anatomisini tanıyacaklar ve 3. Boyuttan önce 2 boyutlu olarak şekiller oluşturacaklar.
- Temel şekiller ve geometri
- Geometri nedir?
- Hayatta geometri örnekleri
- Çizim materyalleri ile şekiller
Stickler ile Şekil Atölyesi
Çocuklarımız özel şekil çubukları ile kendi geometrik şekillerini yapacaklar ve kağıt üzerinde özel çubukları kullanarak birbirine yapıştırma yöntemi ile 2 boyutlu şekiller oluşturacaklar. Böylelikle 3. Boyut öncesinde bir şeklin anatomisini öğrenmiş olacaklar.
123Design ile 3 Boyutlu Tasarım
Dünyaca ünlü Autodesk Firmasının geliştirdiği 123Design programı ile çocuklarımızın bir bilgisayar programında 3 boyutlu tasarım yapmalarını sağlayacağız.
- 123Design programı tanıtımı
- Program ara yüzü ve paneller
- Temel şekillerin çizimi
- Şekillerin birbirleri ile kullanılması
- Şekiller üzerinde yüzey ve ışık kullanımı
Google SketchUp ile 3 Boyutlu Tasarım
Google’ın 3 boyut tasarım için piyasaya sürdüğü program vasıtası ile genç tasarımcılarımız profesyonel olarak kullanılan bu programı öğrenecek ve 3 boyut dünyasına geçiş yapacaklar.
- Google SketchUp programı tanıtımı
- Program ara yüzü ve panellerin kullanımı
- Hazır materyallerin projeye dahil edilmesi
- 3 boyutlu yazıcıya uygun tasarım yapılması
3D Yazıcı ile Ürün Baskısı
Genç tasarımcılarımız bu bölümde Kariyer Mimarı bünyesinde bulunan 3D yazıcıları kullanarak çizdikleri objeleri gerçeğe dönüştürecekler. Akıllarında oluşturdukları şekli avuçlarında tutmalarının heyecanını yaşayacak ve bu heyecanı ömür boyu yitirmemenin yollarını öğretmenlerinden öğrenecekler.