• 02163307676
  • Caferağa Mah. Neşet Ömer Sk. No:1 Kadıköy Çarşı Kat: 4 Kadıköy / İstanbul
rajibraj91

MİMARİ TASARIM VE MODELLEME

Bambaşka bir kariyer için hazır mısın?

%50 İndirim Formu Doldur!
04:00
İndirimin Bitmesine

AÇILACAK SEANSLAR

Tablo üzerinde sola veya sağa kaydırarak diğer bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
Eğitim Planlanan Başlama Tarihi Bitiş Tarihi Günler Saatler
MICROSOFT YAZILIM UZMANLIĞI Y 18.10.2025 21.3.2026 CUMARTESİ-PAZAR 17:00 - 21:00
BİLGİSAYARLI MUHASEBE P S 10.9.2025 5.1.2026 PAZARTESİ-ÇARŞAMBA 19:00 - 22:00
AUTOCAD P S 20.9.2025 7.12.2025 CUMARTESİ-PAZAR 15:00 - 18:00
3DS MAX & V-RAY 6.9.2025 6.12.2025 CUMARTESİ-PAZAR 15:00 - 18:00
DİJİTAL PAZARLAMA P 25.10.2025 20.12.2025 CUMARTESİ-PAZAR 18:00 - 21:00
İNGİLİZCE - ELEMENTARY P S Y 27.9.2025 23.11.2025 CUMARTESİ-PAZAR 15:00 - 18:00
MOBİL PROGRAMLAMA Y 1.10.2025 31.12.2025 PAZARTESİ-ÇARŞAMBA 19:00 - 22:00
AUTOCAD P S 15.10.2025 5.1.2026 PAZARTESİ-ÇARŞAMBA 19:00 - 22:00
3DS MAX & V-RAY 15.10.2025 14.1.2026 PAZARTESİ-ÇARŞAMBA 19:00 - 22:00
SOLIDWORKS P S 25.10.2025 11.1.2026 CUMARTESİ-PAZAR 18:00 - 21:00
GRAFİK TASARIM P S Y 18.10.2025 14.12.2025 CUMARTESİ-PAZAR 18:00 - 21:00
GRAFİK TASARIM P S Y 19.11.2025 21.1.2026 PAZARTESİ-ÇARŞAMBA 19:00 - 22:00

YAZI VE GEOMETRİK ÇİZİMLER
  • Düzgün Çokgenler, Büyültme ve Küçültmeler
  • Bağlama Eğrileri
  • Spiraller
  • Ovaller
  • Elipsler ve Elips Problemlerinde Affinite
  • Paraboller
  • Hiperboller
  • Helis Hareketleri ve Yüzeyleri
  • Düzlemsel Hareket Yörüngeleri
YÜZEYLER
  • Yüzeylerin Sınıflandırılması
  • Doğrunun Hareketiyle Oluşan Yüzeyler
  • Düzlem Yüzeyler
  • Eğrilikli Yüzeyler
  • Eğri Çizgilerin Hareketiyle Oluşan Yüzeyler
  • Dönel Yüzeyler
ÇOK GÖRÜNÜŞLÜ ANLATIMLAR
  • Avrupa Resim Yöntemi
  • Amerikan Resim Yöntemi
  • Avrupa Resim Yönteminde Üç Temel İzdüşüm
  • Düzlemdeki Görünüşlerin Birbirleriyle İlişkileri
MİMARLIKTA TEKNİK RESİM
  • Kesitin Tanımı ve Gereği
  • Mimarlık Mesleği ile İlgili Teknik Çizimler
  • Mimari Proje Çizimleri
  • İşlev (Fonksiyon) Şeması
  • Eskizler
  • Ölçeklendirilmiş Ön Proje Taslakları
  • Ön Proje
  • Kesin Proje
  • Uygulama Projesi
  • Detay Projeleri
  • Uygulama Projelerinin Revizyonu
ÇİZİM TEKNİKLERİ, ÇİZGİ KALINLIKLARI VE TÜRLERİ
  • Çizim Teknikleri
  • Çizgi Kalınlıkları
  • Çizgi Türleri
MİMARLIK PROJELERİNDE BOYUTLANDIRMA
  • Mimarlık Projelerinde Boyutlandırma ve Bazı Tanımlamalar
  • Mimarlık Projelerinde Boyutlandırma İlkeleri
  • Mimarlık Projelerinde Çizim Teknikleri
  • Boyutlandırma Simgeleri ve Bazı Tanımlamalar
DEĞİŞİK ÖLÇEKLİ PROJELER, NİTELİKLERİ VE BOYUTLANDIRILMALARI
  • 1/5000 Ölçekli Projeler
  • 1/2000 Ölçekli Projeler
  • 1/1000 Ölçekli Projeler
  • 1/500 Ölçekli Projeler
  • 1/200 Ölçekli Projeler
  • 1/100 Ölçekli Projeler
  • 1/50 Ölçekli Projeler
  • 1/20 Ölçekli Projeler
  • 1/10 Ölçekli Projeler
  • 1/5 Ölçekli Projeler
  • 1/2 ve 1/1 Ölçekli Projeler
YARDIMCI BİLGİLER
  • Doğal Havalandırma
  • Pasif Güneş Enerjili Tasarım
  • Merdiven ve Rampalar
  • Antropometrik Ölçüler
  • Özürlüler İçin İç ve Dış Mekan Düzenlemeleri
  • Mekanların İç Donatım Projeleri ve Düzenleme Projeleri
  • Fotogrametri
  • Bina Tasarımında Zemin Temelleri
  • Bir Yapının Temelinin Zemine Uygulanması (Temel Aplikasyonu)
  • Rüzgar Adları ve Yönleri
  • Uluslararası Bazı Sembol, İşaret ve Ölçüler
  • Ölçü Değişim Tabloları
  • Uluslararası Kağıt ve Zarf Boyutları
  • Geometrik Şekillerin Alan ve Hacim Hesapları
  • Kuralsız Düzlem Şeklin Alanının Bulunması
  • Kotlu İzdüşümde Yol ve Platform
  • Kemerler, Tonozlar, Çapraz Tonozlar ve Kubbeler
  • Kotlu İzdüşümde Çatı Çizimi
  • Paralel - Dik İzdüşümde Oranın ve Paralelliğin Değişmeyeceği İlkesinden Yararlanarak Ara Kesitlerin Bulunması
  • Paralel - Dik İzdüşümde Gölge
  • Sahne ve Oturma Yeri Düzenlemesi ve İlişkileri
  • Merdiven Türleri ve Basamak Dengelenmesi
  • Asansörler
  • Planda Ağaç Grafikleri
  • 1/200 ve 1/100 Ölçekli Önden Görünüşte Ağaç Grafikleri
  • 1/100 ve 1/50 Ölçekli Önden Görünüşte Ağaç Grafikleri
  • Çiçek Grafikleri
  • Taşıma Araçları Grafikleri
  • İnsan Grafikleri
  • Kuzey İşaretleri, Ölçek İşaretleri, Yönlendirici Simgeler
  • 1/50 Ölçekte Taş Duvar Görünüşleri
KAVALYER VE AKSONOMETRİK PERSPEKTİF, PARELEL PERSPEKTİF, DEFORMASYON
  • Kuşbakışı Kavalyer Perspektif
  • Kavalyer Perspektifte Gölge
  • Kürenin Kavalyer Perspektifi
  • Çatı Makası Nokta Detaylarından Kavalyer Perspektif Örnekleri
AKSONOMETRİK PERSPEKTİF
  • Eksenlerdeki Küçülme Oranlarının Bulunuşu
  • Paralel Aydınlatmada Gölge
  • Merkezi Aydınlatmada Gölge
  • Mesleki Aksonometrik Perspektif Örnekleri
MERKEZİ İŞDÜŞÜM YÖNTEMİYLE ARTİSTİK PERSPEKTİF
  • Artistik Perspektif
  • Artistik Perspektif Çizimi
  • Çemberin Artistik Perspektifi
  • Artistik Perspektifte Gölge
  • Bilgisayar Çizimleri

Geometrik Çizimler ve Düzenlemeler
  • Autocad çizim ekranı ve toolbar (araç çubuklarının tanıtılması)
  • Araç çubuklarının ekrana eklenip çıkarılması
  • Dosyalama işlemleri (Yeni bir çizime girmek, mevcut çizimi açmak, kaydetme yöntemleri, dosya almak, dosya vermek ve çıkış yapmak)
  • Zoom Komutları
  • Pan Komutu ve görüntü kontrol komutları
  • 2B Obje Çizim Komutları (Draw menüsü tüm komutlar ve alt parametreleri)
  • Line, Ray, Construction Line, Multiline (MultilineStyle), Polyline, Polygon, Rectangle, Arc, Circle, Spline, Ellipse, Point, Region, Boundary, Wipeout, Revision Cloud, Text
  • Modify Düzenleme menüsü tüm komutlar ve alt parametreleri
  • Erase, Copy, Mirror, Offset, Array (Rectangle, Path, Polar Array), Move, Rotate, Scale, Stretch, Lenghten, Trim, Extend, Break, Join, Chamfer, Fillet, Blend Curves, Explode
  • Yazı yazma komutları (Dtext, Mtext)
  • Yazı stili tanımlaması
  • Antet hazırlama
  • Sorgulama komutları
  • Desen ve logo tasarımı
  • Mesleki uygulamalı proje çizimleri (Mimari, Makine, Endüstriyel, Mobilya vb.)
Dimension Ölçülendirme Menüsü Komutları
  • Quickdimension, Linear, Aligned, Arclenght, Ordinate, Radius, Jogged, Diameter, Angular, Baseline, Continue, MultiLeader, Tolerance, Centermark, Oblique, Aligntext, Dimension Style, Override, Update
  • Çizimin ölçülendirilmesi, ölçü stillerinin ayarlanması, ölçülerin ölçeğe uygun hale getirilmesi, tolerans ölçülerinin verilmesi
  • Kartezyen koordinat sistemi
Çizimlerin Düzenlenmesi
  • Layer (katman) işlemleri
  • Katmanların oluşturulması
  • Katmanlara nesne ataması
  • Katmanların genel kontrolleri
  • Katmanlara çizgi tiplerinin atanması
  • Bir çizime bir çizgi tipinin eklenmesi
  • Tarama işlemleri
  • Hatch tarama komutunun kullanılması
  • Tarama ayarlarının yapılması
  • Tarama yapılmış yüzeylerin tarama özelliklerinin değiştirilmesi
DÜZENLEME ARAÇLARI
  • Temel yardımcı komutların tanıtılması
  • Object Snap araç çubuğunun tanıtılması, Klavye komutları
  • Properties
  • Edit Hatch
  • Edit Polyline
  • Edit Multiline
  • Edit Text
  • Group oluşturma
Block İşlemleri
  • Define Attributes (Bloklara nitelik ekleme) özelliğinin kullanımı
  • Make Block
  • Insert Block
  • Write Block
  • Hazır çizimlerin sembol olarak kullanılması
Çizim Çıktı Ayarları
  • Kağıt boyutunu ayarlama
  • Kağıt konumunu ayarlama
  • Ölçek ayarlaması yapma
  • Çıktı çizgi kalınlıklarını ayarlama
  • Pencereye göre çıktı alma
  • Limit değerlerine göre çıktı alma
  • Tüm çizim alanının çıktısını alma
  • Çizim alanında görünen kısmının çıktısını alma
  • Yazıcı ayarlarını yapma
  • Yazdırılacak doğru yazıcıyı seçme
  • Çıktı kopya sayısını ayarlama
  • Projelerin pratik çözümlenmesi
LAYOUTS (pafta sayfası)
  • Pafta oluşturmak
  • Paftaya çizimi hizalamak
  • Paftayı ölçekleme
  • Farklı ölçekleri kullanarak pafta üzerinde uygulama
  • Paftanın çıktı alınması ve yazdırılması
Kesit
  • Kesit Görünüşler
  • AA—BB—CC vb. kesitler
  • Kesit görünüş elde etmenin adımları
  • Kesit Düzlemi
  • Tarama Çizgileri ve Özellikleri
  • Yüzeyleri taranmayıp boyanan parçaların kesit görünüşleri
  • Kesit görünüşlerin elde edilmesi
  • Kademeli delikleri kesit görünüşü
  • Tam delik ve kör delik
KESİT GÖRÜNÜŞ ÇEŞİTLERİ
  • Tam kesit görünüşler
  • Yarı kesit görünüşler
  • Kademeli kesit görünüşler
  • Döndürülmüş kesit görünüşler
  • Döndürülmüş enine kesit görünüşler
  • Kısmı kesit görünüşler
  • Detay kesit görünüşler
2Boyutlu Proje Çizimleri
  • Mimari Proje çalışması
  • Makine parçası çizimi
  • Peyzaj proje uygulaması
  • Bina görünüş çizim örnekleri
  • Tefriş elemanları çizim uygulamaları
  • Tesisat projelerinde kullanılan sembollerin çizimi ve bloklanması
Perspektif Çizimi ve 3Boyut
  • View menüsünü kullanarak perspektif çizmek
  • Komut satırını kullanarak perspektif çizimi yapmak
  • Araç çubuklarını kullanarak perspektif çizimi yapmak
  • Üç boyutlu modelleme ve görüntüleme
  • İzometrik Çizim Teknikleri
  • Dimetrik Çizim
  • Axonometrik Çizim
  • View
  • Visual styles
  • Orbit
  • 3D modeling bölüm arayüzünü tanıtılması
  • 3 boyutlu çizime giriş
  • Katı model çalışma kuralları
  • Solid komutları (Katı model komutları)
  • Boolean komutları
  • Union, Subtract, Intersect, Shell, Slice, Separate
  • Tel kafes model oluşturma
  • Yüzey modeli oluşturma
  • Katı model oluşturma
  • Şablon oluşturma
  • 3D operasyonlar
  • Extrude, Loft, Revolve, Sweep, Presspull, Polysolid komutları
  • 2B planı 3B bir modele dönüştürmek
  • Koordinat Sistemi Tanımlama (UCS) ve ayarları
3D Layouts (Pafta) Sayfası
  • 2D ve 3D nesne ve objelerin paftaya aktarılması
  • 3D objelerinin görüntü ve kesitlerinin alınma yöntemi
  • 3D objelerin render da tek paftada yazdırılması
Rendering
  • Render bölümüne giriş
  • Materials browser (materyal seçme ve getirme)
  • Materials özellikleri gösterimi (yansıtma-şeffaflık vb.)
  • Materials atama
  • Işık ayarları özellikleri
  • Point, Spot, Distant, Weblight ışık çeşitleri ve kullanılma yöntemleri
  • Render alma, imaje olarak kaydetme
  • Render kalitesini artırma yöntemleri
  • Kamera özellikleri
  • Kamera animasyonu detayları
3Boyutlu Proje Çizimleri
  • Cıvata çizimi, Makine parçaları
  • 3 Boyut Modelleme: koltuk, masa, sandalye, vazo modelleme uygulaması
  • 3 boyutlu iç mekan oda modellemesi
  • Yatak odası, mutfak, oturma odası vb. uygulama modelleme
  • 3 boyutlu bina dış cephe modellemesi
  • 3 boyutlu çevre düzenleme projesi
  • Işık ve ışık sistemleri ile sahneyi aydınlatma
  • Kamera yerleştirme ve kamera ile sahnede dolaşma

SKETCHUP ARAYÜZ TANITIMI
  • File, Edit, View, Camera, Draw, Tools, Window, Plugins, Help
Sketchup Komut Anlatımları
  • İşlenen komutların farklı örnekler üzerinde uygulanması
  • Rectangle, Line, Circle, Freehand, Polygon, 2 Point Arc, Pie, Arc, Move, Push/Pull, Rotate, Follow Me, Scale, Offset, Tape Measure Tool, Dimension, Protractor, Text, Axes, 3D Text
  • Orbit, Pan, Zoom, Zoom Window, Zoom Extents, Previous, Position Camera, Look Around, Walk, Section Plane
SKETCHUP uygulamalar ve menüler
  • Outliner Menüsü
  • Facesteyle özellikleri
  • ShadowFog Gölge özellikleri
  • Scene Ekleme
  • Components ve make grup özellikleri
  • Plugin Nedir
  • Plugin Nasıl Eklenir
  • Projeye uygun pluginlerin eklenmesi ve kullanımı
  • Sketchup Make Faces Komutu
  • Sketchup resim formatında kaydetme
  • Sketchup line aracı ile 3D çizim
  • Sketchup İpuçları ve kısa yolları
  • Sketchup Materials
  • Kesit alma
  • 3D Yazı yazmak
  • Bir nesne oluşturmak ve düzenlemek
  • Sketchup'dan 3DS MAX'e dosya aktarma
  • Sketchup Import Autocad
  • Export
  • 3D Model
  • 2D Graphic
  • Katman Yönetimi
  • Projenin Görselleştirilmesi
  • Malzemeler
  • Stiller
  • Efektler
  • Fotoğrafların 3D model olarak kullanılması
  • Bakış açısı ayarlama ve kamera yerleştirme
  • Uygulama
  • Google Earth ile etkileşim
  • Google Earth'ten harita alıntılanması
  • Modellerin Google Earth'e aktarılarak yayınlanması
  • Çıktı Ayarları ve Sunum Yöntemleri
  • Layout
Kaplama ve ışıklandırma
  • Sketchup gölge ayarları
  • Işıklandırma
  • Omni light ve özellikleri
  • Rectangle light ve özellikleri
  • Spot light ve özellikleri
  • Ies light ve özellikleri
  • Vray sphere ve özellikleri
  • Vray plane ve özellikleri
Sketchup V-Ray
  • Vray test render ayarları ve detayları
  • Sketchup Animasyon
  • Vray sky ve özellikleri
  • Vray Default material ve özellikleri
  • Skp Two sided material ve özellikleri
  • Toon Material ve özellikleri
  • Angle Blend material ve özellikleri

ARAYÜZ TANITIMI VE TEMEL TANITIM
  • Arayüzün tanıtımı ve programla ile ilk tanışma
  • Görüntü ayarları ve düzenlenmesi
HAZIRLIK SÜRECİ
  • Çizim ayarlamaların yapılması
  • Purge Unused
  • Hazır dosya ve şablon dosya kullanımı
  • Katların hizalı oluşturulması
MODELLEME TİPLERİ - BÖLÜM 1
  • Dış duvarların oluşturulması
  • Döşemelerin oluşturulması
  • Kat döşemelerinin diğer katlara aktarılması
  • Döşeme ile duvarların birleşim ilişkileri
  • İç duvarların oluşturulması
  • Merdiven için döşeme boşluğunun açılması
  • Underlay ile bir katın altlık olarak kullanımı
  • Merdivenlerin oluşturulması
  • Merdivenlerin düzenlenmesi
  • Sahanlık için taşıyıcı kolon eklenmesi
  • Cam giydirmeli cepheler
  • Cam giydirme cephelerde kapının eklenmesi
  • Cam giydirme cephelerde döşeme birleşim ve ilişkileri
  • Kapıların oluşturulması
MODELLEME TİPLERİ - BÖLÜM 2
  • Duvarlara boşluk açılması
  • Pencerelerin oluşturulması
  • Balkon korkuluğunun oluşturulması
  • Merdiven korkuluğunun oluşturulması
  • Çatıların oluşturulması
  • Çatı ve duvarların birbirlerine kaynatılması
  • Çatı penceresinin oluşturulması
  • Tavanların oluşturulması
  • Tavanların kayıt elemanlarının oluşturulması
  • Baca ve şaftların oluşturulması ve döşemede etkileri
STRÜKTÜREL SİSTEMLER VE REVİZE EDİLMESİ
  • Aksların oluşturulması ve yerleştirilmesi
  • Kolonların yerleştirilmesi
  • Kirişlerin yerleştirilmesi
  • Aksların revize edilmesi
  • Duvarların revize edilmesi
  • Cam giydirme cephelerin revize edilmesi
  • Döşemelerin revize edilmesi
  • Merdiven ve korkuluğunun revize edilmesi
ÖLÇÜLENDİRME - KOTLAMA VE ETİKETLEMELER
  • Plan kesimi ve düzlemler
  • Ölçülendirmeler
  • Ölçü stili tanımları
  • Bilgilendirmeler; yazı, kot ve sembol kullanımı
  • Kesit kotlarının gösterimi
MAHAL / YER BİLGİLERİNİN DÜZENLENMESİ
  • Konum etiketlerinin kullanımı
  • İç mekanların renklendirilmesi
  • Kesitlerde konumların etiketlendirilmesi
  • Yer metrajının düzenlenmesi
MALZEME EDİTÖRÜ VE TEFRİŞ KULLANIMI
  • Malzeme atamaları
  • Atılan malzemelerin düzenlenmesi
  • Malzeme aktarımı
  • Çizime tefriş eklemek
  • Family uzantılı dosyaların dışarı çıkartılması
DIŞ ORTAM DÜZENLEMELERİ
  • AutoCAD dosyasını Revit bünyesine çağırmak
  • İstinat duvarı oluşturulması
  • Dış ortam döşemelerinin düzenlenmesi
  • Eğimli bir arazinin modellenmesi
  • Autodesk Civil 3D ile arazi modelinin kullanımı
  • Arazide yapı alanındaki toprağın kaldırılması
  • Çevre düzenlemesi
  • Peyzaj ürünlerinin yerleşimi
  • Arazi metrajının düzenlenmesi
RENDER VE SUNUM TEKNİKLERİ
  • Çalışma ortamına insan eklenmesi
  • Kameranın ayarlanması
  • Render ayarları ve görsellik
  • Resmin çalışma ortamına kaydedilmesi
  • Işık ve gölge ayarları
  • Gün ışığı ve render analizleri
  • Animasyon
PAFTA DÜZENİ
  • Katmanların düzenlenmesi
  • Kalem kalınlıkları ve düzeni
  • Çizimleri sınırlama
  • Proje ve gerçek kuzey gösterimi
  • Çizim için pafta oluşturmak
  • Çizimlerin pafta içerisine yerleşimi
  • Çıktı ayarları ve önizleme
SOLID (KATI) MODELLEME VE KÜTÜPHANE KULLANIMI
  • Extrusion
  • Blend
  • Revolve
  • Sweep
  • Swept Blend
  • Autodesk Seek Kütüphanesi

3D Studio Max Arayüzü ve Program İçeriği
  • Customize paneli çalışma özellikleri
  • Units ölçü birim ayarlarının yapılandırılması
  • User Interface UI (sahne arayüzü tanımlanması)
  • Viewportlar ekran kontrolleri ve kısayolları
  • Görüntü penceresinin düzenlenmesi
  • Dosya Import/Export özellikleri (AutoCAD, Adobe Illustrator, Maya, SketchUp vb.)
  • Transform komutları
  • Hizalama komutları
  • Simetri komutları
  • Bağlama, kopyalama, gruplama işlemleri
  • Eksen ve hareket mesnet noktalarını belirleme ve düzenleme
  • Display, ekran görünüm kontrollerinin yapılması
2 Boyutlu (Shapes) & Çizgisel Objelerle (Splines) Modelleme ve Tasarım
  • 2 Boyutlu çizgiler özellikleri ve tanımlanması
  • Line, Circle, Rectangle, Ellipse, Arc, Donut, Ngon, Star, Text, Helix, Egg, Section
  • Çizgisel nesnelere hacim verilerek masa, sandalye, dolap, raf, stand, koltuk, vazo gibi nesne modelleme
  • Çizgisel nesnelerle mimari plan oluşturulması ve bina projesi
  • Extended Splines komutları ve özellikleri (WRectangle, Cahannel, Angle, Tee, Wide Flange)
3 Boyutlu Geometry Nesneler Özellikleri Modelleme ve Tasarım
  • Standard Primitives komutları ve özellikleri
  • Extended Primitives komutları ve özellikleri
  • Compound Objects komutları ve özellikleri
  • Particle Systems (Kar, yağmur, fırtına gibi efektler)
  • Patch Grids komutları ve özellikleri
  • Doors (kapı çizim özellikleri ve mantığı)
  • Windows (pencere özellikleri ve mantığı)
  • AEC Extended peyzaj ve modellerin mantığı (ağaç, bitki, ferforje korkuluk, duvar)
  • Stairs (merdiven çeşitleri ve özellikleri)
  • Vray Başlığı: VrayFur (halı, çimen), VrayPlane ile sonsuz düzlem zemin özellikleri
Modifier List, Deformasyonlar ve Simülasyon Etkileri ile Tasarım

3DS Max içerisindeki oluşturulan nesnelere deforme ve şekil etkileri uygulanarak modelleme aşamasında kullanıcıya düzenleme ve kolay modelleme imkanı sağlar.

  • Affect Region Modifier
  • Bend Modifier (bükme, eğim özelliği)
  • Bevel Profile Modifier (çizgilerden alçıpan, söve, süpürgelik vb. özellik oluşturma)
  • Cap Holes Modifier (yüzeylerdeki boşlukları kapatma)
  • Cloth ve mCloth ile örtü, perde, yastık, yorgan, havlu yapımı
  • CrossSection Modifier (seçili çizgileri birleştirerek katı model oluşturma)
  • Delete Mesh Modifier
  • Displace Modifier (yüzey yükseltme)
  • Edit Normals Modifier
  • Edit Patch Modifier
  • Edit Spline Modifier
  • Extrude Modifier (objelere derinlik/yükseklik verme)
  • Face Extrude Modifier (seçili yüzeyi yükseltme)
  • FFD (Free Form Deformation) Modifiers (kontrol noktalarından deforme)
  • Lathe Modifier (çizgisel nesnelerin kesitlerini 3D obje haline getirme)
  • Lattice Modifier (modeli çizgisel, noktasal veya her ikisi haline getirme)
  • MeshSmooth Modifier
  • Noise Modifier
  • Optimize Modifier (poligon sayısını düşürme)
  • Push Modifier
  • Relax Modifier
  • Ripple Modifier (dalga efekti)
  • Slice Modifier (objelerde kesme işlemleri)
  • Smooth Modifier
  • Spherify Modifier
  • Surface Modifier (küvet, lavabo gibi modellerin oluşturulması)
  • Symmetry Modifier
  • Sweep Modifier (alçıpan, süpürgelik yapımı)
  • Taper Modifier
  • Tessellate Modifier
  • Trim/Extend Modifier
  • Twist Modifier
  • UVW Map Modifier
  • Wave Modifier (dalga efekti)
Poly, Bileşik Modelleme ve Tasarım
  • EditablePoly, EditPoly mantığının detaylandırılması ve modelleme teknikleri ile uygulama projeleri geliştirerek modelleme mantığının kavranması
  • İç Mimari örnekleri;
  • Yatak Odası, Ofis, Oturma Odası, Mutfak, Banyo, Salon, Genç Odası, Stand vb. modelleme
  • Dış Mekan örnekleri;
  • Bina, Villa, Site ve Peyzaj mantığı yapım aşamaları ve uygulama örnekleri
  • Biyomimetik Organik yapıların analizi ve modellemesi
Material Editor ve Kaplama Özellikleri
  • Sunum için sahnenin görselleştirilmesi ve dokulandırılması; V-Ray, NVIDIA mental-ray, Default Scanline Renderer standart kaplama metodlarının mantığının öğretilmesi
  • Materyal Editör Kullanımı
  • Materyal Tanıtımı ve Oluşturulması
  • Materyallere Kaplama Aktarımı ve Seçenekleri
  • Standart Dışı Özel Materyaller
  • Ahşap, Metal, Altın, Gümüş, Bakır, Krom, Porselen, Mermer, Plastik, Seramik, Kumaş, Zemin, Çimen, Duvar, Deri, Cam, Ayna vb. kaplamaların IOR değerleri ve özellikleri
  • Vray Mtl özellikleri ve uygulama mantığı
  • Reflection (Yansıma) ayarları ve uygulama mantığı
  • Refraction (Saydamlık) ayarları ve uygulama mantığı
  • Tiles özelliği ile kaplama oluşturma ve uygulama mantığı
  • VrayBlendMtrl özellikleri
  • VrayLightMtrl özellikleri
  • Vray2SideMtrl özellikleri
  • VrayMtlWrapper özellikleri
  • VrayOverrideMtl özellikleri
  • Multi/Sub Object özellikleri
  • VraySky özellikleri
  • VrayDirt özellikleri
  • VrayHDRI özellikleri
Işıklar, Işık Türevleri ve Işık Ayarları
  • Standard (8 adet) ışık ayarları ve özellikleri
  • Photometric ışık ayarları ve özellikleri
  • Özel ışıklar, tanımlamaları ve özellikleri
  • Vray ışık ayarları ve özellikleri
  • VrayAmbientLight ayarları ve özellikleri
  • VrayLight ayarları ve özellikleri
  • VraySun ayarları ve özellikleri
  • VrayIES ayarları ve özellikleri
Kameralar Özellikleri ve Ayarları
  • Kamera açılarının doğru kullanılması ve objelerin görselleştirmelerini en doğru şekilde yansıtacak açıların veya kamera hareketlerinin uygulanması
Standart Kameralar
  • Target Kamera özellikleri
  • Free Kamera özellikleri
  • Standard Kamera Lens bilgisi
  • Depth of Field parametre bilgileri
VRay Kameralar
  • Kamera type özellikleri
  • VRayDomeCamera özellikleri kullanımı
  • VRayPhysicalCamera özellikleri kullanımı
  • f-number ayarları
  • White balance seçenekleri ve kullanımı
  • Depth of Field parametre bilgileri
  • Shutter speed ayarları ve oranları
  • Film speed (ISO) ayarları ve oranları
VRAY Render Motoru
  • Vray Render motoru kullanımı ve ayarları
  • Vray Render ayarları ve uygulama mantığı
  • Frame Buffer ayarları ve uygulama mantığı
  • Global Switches ayarları ve uygulama mantığı
  • Image Sampler (Antialiasing) filtre ayarları ve uygulama mantığı
  • Indirect Illumination (Dolaylı Aydınlatma) GI
  • Irradiance Map ve alt ayarların örneklerle anlatımı
  • Light Cache ikinci sıçrama anlatımı
  • VRay Environment ayarları ve uygulama mantığı
  • Reflection, Refraction Environment ayarları ve uygulama mantığı
  • Color Mapping ve detaylı anlatımı, ayarlar ve uygulama mantığı
  • Objects Settings ayarları
  • Lights Settings ayarları
  • Environment (çevre etkileri)
  • Atmosphere Effect, VrayToon efekti
  • Vray render ayarlarının test ve kaliteli render setup oluşturulması
  • Vray render dış mekan için ayarlanması ve setup hazırlanması
  • Vray ayarları kapsamında dış mekanlarda final render setup ayarlarının oluşturulması ve resim olarak kaydedilmesi
Animasyon
  • Sahne kamera animasyon mantığı
  • İç mekan kamera animasyon özellikleri
  • Dış mekan kamera animasyon özellikleri
  • Animasyon render alınması

Photoshop Kullanım Alanları
  • Photoshop programının kullanım alanları, hangi sektör ve alanlarda kullanıldığı; mimaride programı nasıl ve ne amaçla kullanabileceğimiz
Normal Render ile PS’lu Render Farkları
  • Normal bir render ile PS’de düzenlenmiş bir render arasındaki farklar ve bu farkların nasıl oluşturulabileceği
Photoshop Arayüzünün İncelenmesi
  • PS programının arayüzünün tanıtılması: Menü, kontrol paneli, araçlar ve panellerin yerleri, arayüzün kişiselleştirilmesi, panellerin açılıp kapatılması ve Workspace (Çalışma Alanı) oluşturma.
Photoshop Performans Ayarları
  • Kısayol yollarının yerleri ve kişiselleştirilmesi, program performans ayarlarının düzenlenmesi ve çoklu layerlarda verimli çalışma yöntemleri.
Yeni Doküman Oluşturma
  • Yeni sayfa iletişim penceresinde hazır ayarlar, hangi çalışmalar için kullanılır ve standartlara göre ayarlama yöntemleri.
Renk, Çözünürlük ve Ölçü Kavramları
  • Dijital veya baskı çalışmaları için sayfa ayarları, renk, çözünürlük ve ölçü kavramları, istenilen sayfa ölçülerinin belirlenmesi.
Temel Araçların Kullanımı
  • Zoom aracı (yakınlaşma/uzaklaşma), Hand aracı (sayfa içinde gezinme), Undo (geri alma), Step Backward (ileri alma) araçlarının detaylı kullanımı.
Seçim Araçlarının Tüm Modları ile Kullanımı
  • Seçim araçlarının tüm modları, seçim ve şekil oluşturma, seçimlerin resimler üzerinde kullanımı, büyütme/küçültme ve silme işlemleri.
Seçimleri Renklendirme
  • Seçimleri renklendirme ve geçişli renklerin kullanımı.
Hazır Şekiller ve Ölçülü Çizim
  • Hazır şekillerin kullanımı, ölçülü çizim yapma, düz renk, geçişli renk ve patern ataması.
Katman Mantığının Açıklanması
  • Katman kullanımı, katman birleştirme ve gruplama işlemleri.
Katman Stillerinin Kullanımı
  • Katman stilleri: Bevel & Emboss, Stroke, Inner Shadow, Inner Glow, Satin, Color Overlay, Gradient Overlay, Pattern Overlay, Outer Glow ve Drop Shadow uygulanması.
Render’ları Maskeleme Tekniği
  • Renderlarda maskeleme ile istenilen alanların değiştirilmesi.
Texture Kullanımı
  • Texture kaynaklarının gösterilmesi ve kaplama işlemlerinin uygulanması.
Renk Ton ve Kontrast Ayarları
  • Renk, ton ve kontrast kavramlarının açıklanması ve ayarlarının düzenlenmesi.
Post-Production’a Ön Hazırlık
  • Renderlar üzerinde kullanılabilecek tefriş malzemeler (araba, yatak, yorgan, dolap, halı vb.) ve kullanım bilgisi.
Post-Production Uygulaması
  • Renderlar üzerinde ışık ve gölge ayarlarının düzenlenmesi, gece ve gün ışığı uygulanması, duman ve sis efektleri, dışardan malzemelerin eklenmesi ve ışık/gölge/açı ayarlarının yapılması.
AutoCAD Projesi Boyama ve Kaplama
  • AutoCAD projelerinin Adobe Illustrator programında açılarak önce renklerle, sonra malzemelerle boyanması.

  • Öğrencilerin eğitim süresince genel fikir sahibi olmaları ve projelerini geliştirerek sektörde tercih edilen tasarımcılar olması.
  • Projeler Akademi Bölüm Başkanları tarafından değerlendirilerek “Başarı Sertifikası” almaya hak kazanacaklardır.
Açılacak Seanslar
WhatsApp