MAYA EĞİTİMİ İÇERİĞİ
KARA KALEM EĞİTİMİ
Maya Eğitimi öncesi Kara Kalem eğitimi ;
- Çizgi çalışması
- Işık gölge, açık-koyu leke çalışması
- Natürmort çalışması
- Eskiz çalışması
- Desen çalışması
- Portre çalışması
- İmgesel çalışmalar
Modül 1:Maya'ya giriş
•Autodesk Maya programını ve arayüzünü tanıma
•Sektörel bilgilendirme
•3D mantığını kavrama
•Viewport ve Viewport kullanımı (Çalışma Alanı)
•Viewport 2 ve DX11
•Hotbox kullanımı
•File,Edit,Create,Select,Modify,Display, Window, Mesh ve Edit Mesh
•Workspace ve Shelftab (Çalışma menüleri)
•Workspace oluşturma
•Shelftab oluşturma
•Proje Dosyası oluşturma
•Incramental Save
Modül 2: Maya Modelleme
•Geometrik nesneler ile model oluşturma yöntemleri
•Transfomation Tools (Taşıma araçları) ve kullanımı
•3 Boyutlu yazı oluşturma
•Extrude, Bevel, Bridge, Merge, Edge Loop ve Intercative Split Tool ve diğer komutlar
•Booleans, Combine, Separate
•Fill Hole,Smooth
•Deformasyonlar
•Jiggle
•Bend,Twist, lattice kullanımı
•Nurbs modelleme
•Normals
•Harden Edge, Soften Edge kullanımı
•Curves menüsü
•Loft ve Revolve komutu
•Curve ile vazo,bardak vb nesnelerin yapımı
•Çim yapımı
•Referans resim kullanımı
•Organik (karakter) ve Hard surface (Katı ve Mekanik) modelleme yöntemleri
•Toon Karakter Modelleme (Çizgi film) karakter mantığı
•ejderha, minion, kaplan, ninja veya başka bir model.
•Araba modelleme teknikleri
•Measure ( Ölçüm araçları)
•Distance ölçüm aracı
•Ve diğer polygonal (Örme) modelleme teknikleri
•Model simiterisini oluşturma
•Polygon Yüzey Kesme ve Ayırma işlemleri
•Adobe illustrator'den vectorel logo çalışmasını 3 boyutlu hale getirme
•Zbrush detaylandırma ve diğer modelleme programları hakkında bilgilendirme
•Topolojinin önemi
•Topoloji oluşturma
•Environment (Sahne için çevre ) oluşturma
•Sclupt yöntemleri ve yer yüzü oluşturma
•Sahne oluşturma ve outliner (Obje listesi)
•Maya layer (Katman) kullanımı
•Attribute Editor kullanımı ve Attribute ekleme
Modül 3 :Maya Texturing (Kaplama)
•UV Texture Editor tanıma
•UV Texture Editor kullanımı
•Planar Mapping
•Modeller için UV oluşturma
•Texturing ve Material kullanımı
•Bump Map,Normal Map, Displacement map (Kabartma haritaları)
•Mari programı hakkında bilgilendirme
•Hypershade’e giriş (Kaplama doku penceresi)
•Photoshop ve Maya arasında ki bağlantı
•Maya 2015'de ki değişiklikler
•Maya 2016'da ki değişiklikler
•Plug-in (eklenti) kullanımı
•Plug-in (eklenti) yükleme
Modül 4: Maya Rigging (Kemik Sistemi)
•Rigging’e (Kemik Sistemi) giriş
•IK,FK Mantığı
•Mirror Joint ( Kemik sisteminin simetrisi)
•Expression tanıtımı (Basit kodlama)
•Set Driver Key
•Smooth Bind yöntemleri ( Kemik sistemi ile modelin etkileşimi)
•Bind Pose'un önemi ( Kemik sisteminin reset pozu)
•Karakter ve 4 ayaklı canlı Rigleme
•Mekanik (araç vb) rigleme
•Blendshape (Yüz,Mimik pozları)
•Zbrush ile Blendshape oluşturma
•Joint ile yüz rigi yapımı
•Muscle (Kas) sistemi hakkında bilgilendirme
•Constrain kullanımı (Rig bağlantıları)
•Parent,Orient, Point, aim ve scale'in kullanım yerleri
•Visor bölümünde bulunan hazır nesneler ve kullanımı
Modül 5: Maya Particle giriş
•Maya Bifrost (Sıvı yapma) hakkında bilgilendirme
•Bifrost kullanım alanı
•Cloth (Kumaş) simülasyonu
Modül 6: Maya Animasyon
•Animasyona giriş
•Temel animasyon bilgileri
•12 temel prensip hakkında bilgilendirme
•Animasyonda Keyframe "anahtar kare" doğru şekilde kullanımı
•Timeline (Zaman cetveli) kullanımı
•Graph Editör
•Top Sektirme
•Kuyruklu top sektirme
•Walk Cycle (Yürüme) Animasyonu
•Run Cycle (Koşma) Animasyonu
•Zıplama Animasyonu
•Playblast (Animasyon ön izleme)
•FBX export (fbx formatında animasyonu dışarıya çekme) ve başka programalarda açma
Modül 7: Maya Render
•Rendera giriş
•Kamera Oluşturma
•Aim Camera
•Kamera sabitleme
•Kamera animasyonu
•Işık oluşturma
•Işıkları tanıma
•V-ray ve Mental Ray giriş
•Vray materiallerini tanıma
•Mental-Ray materiallerini tanıma
•Vray Render ayarlarını oluşturma
•Mental-ray render ayarlarını oluşturma
•Mental-ray ışıklandırma
•V-ray ışıklandırma
•Clay Render (Maket render)
•Render için sahne oluşturma.
•Render Pass oluşturulması
•Mayanın iletişimde olduğu diğer programları tanıma “After Effects, 3ds Max, Mudbox, Zbrush vb”
•Particle hakkında teorik ders
•Diğer render motorları hakkında bilgilendirme “Pixar RenderMan,Arnold vb”
•Pixar Renderman'in hakkında genel bilgilendirme
•Arnold Render Motorunun hakkında genel bilgilendirme
Bitirme Projesi
- Öğrencilerimizin eğitim süreleri boyunca eğitimin amacına ilişkin genel bir fikir sahibi olmaları ve projelerini geliştirerek sektörde tercih edilen tasarımcılar olması hedeflenmektedir.
- Öğrencilerimizin projelerini Akademi Bölüm Başkanları tarafından değerlendirilerek ''Başarı Sertifikası'' almaya hak kazanacaklardır.